Tu sei qui:HomeDidatticaCorsi universitari di formazione finalizzataSummer e Winter School Summer SchoolSummer School a.a. 2017/2018Summer Training on Assisted Reproductive Tecnologies with Germ cells of Animal ModEls - START GAME

Summer Training on Assisted Reproductive Technologies with Germ cells of Animal ModEls - START GAME

CALL FOR PROPASALS N. 2/PAC/2017
Cohesion Action Plan for higher education and sustainable development through enforcement of innovative courses offered by Apulian Universities C (2016)1417 - 3.03.2016.
Action Plan: Promotion of Summer Schools offered by Apulian Universities

Università degli Studi di Bari Aldo Moro

PARTNER Azienda MARIO LIPPOLIS Strumentazione Scientifica – Gioia del Colle (BA)

CUP H91I17000080009

I SCORRIMENTO DI GRADUATORIA (25.07.2018)
Il candidato collocato nella posizione  n. 21 della graduatoria degli idonei, ammesso alla frequenza, è invitato a provvedere improrogabilmente all'immatricolazione, secondo le modalità indicate nel bando, entro il 27 luglio  2018, pena decadenza.
VACANT PLACE (25.07.2018)
The suitable candidate n. 21 will have to submit the vacant position within July 27th 2018 to confirm the acceptance of the place.

Enrollment dates:  July 18 - July  25,  2018

The winner applicants  will be asked to:

- pay registration fee of € 20,13 within July 25th 2018 to confirm their acceptance of the place

the MAV - Notice Payment Form- is available on  Ess3  online Secretary, in the PAYMENTS/PAGAMENTI  section. The payment can be made online by credit card (also pre-paid card), or by MAV which, once printed, can be paid at any bank in Italy.

For more information about MAV on line - fee payment click here.

- deliver to the Administrative Secretary of Post Laurea Office (saverio.rizzi@uniba.it; marina.garofalo@uniba.it) or send by registered mail or PEC (universitabari@pec.it), the following documents:

• photocopy of a valid identification document;

• photocopy of the applicant’s fiscal code (only if Italians);

- CV.

Successful candidates who intend to renounce their place for whatever reason are required to notify the Summer School Director as soon as possible, by e-mail.

In case of renounce, other suitable candidates from the ranked list will be invited to enroll in the Summer School up to the number of places available.

This payment of Euro 20,13  will not be reimbursed in case of renounce to the enrollment.

The publication of the final ranking list in this page has an official value, therefore no private communication shall be sent to the applicants.

Bando di selezione / Call for admission

Locandina / Flyer

Anno Accademico: 2017/2018
Dipartimento di Bioscienze, Biotechnologie e Biofarmaceutica
Partner: MARIO LIPPOLIS Strumentazione Scientifica
Crediti formativi: 3 CFU

Lingua: Italiano - Inglese

Numero massimo di partecipanti:  20
Costo di partecipazione: gratuito

La Summer School è finanziata dalla Regione Puglia con le risorse del Piano di Azione per la Coesione - PAC (Decisione della Commissione Europea C-2016 1417 del 3.03.2016, a seguito della Riprogrammazione del PO Puglia FSE 2007/2013), con la contribuzione  del partner MARIO LIPPOLIS Strumentazione Scientifica.
Ai partecipanti è richiesto il pagamento dell'imposta di bollo ( 16,00) e di un contributo assicurativo pari a  4,13.

La Summer School si svolgerà da lunedì 17 a giovedì 20 settembre 2018 e si propone di fornire competenze teoriche-pratiche sulle tecnologie della riproduzione assistita, partendo dal presupposto di incentivare gli interessati ad iniziare il proprio percorso di formazione professionale, utilizzando sistemi cellulari di modelli animali appropriati e riconosciuta rilevanza per la medicina riproduttiva umana. Partendo dalle basi fisiologiche della riproduzione umana e di modelli animali domestici, fra cui bovini, ovini ed equini, sarà presentato l’insieme delle tecnologie dell’intero percorso della fecondazione assistita, ovvero dalla manutenzione dell’ovocita, la selezione e la capacitazione degli spermatozoi la fertilizzazione alla coltura dell’embrione pre-impianto e ai metodi di valutazione di qualità di gameti ed embrioni.

Pubblicato il: 01/03/2013  Ultima modifica: 25/07/2018

Intestazione - Direzione Offerta Formativa e Servizi agli Studenti